Cem YILDIRIM/ANKARA
10. yılını tamamlayan KDK’ya geçen yıl 17 bin186 şikayet başvurusu yapılırken 10 yıllık süreçte ise bu sayı 207 bin 403 oldu. Müracaatlardan 205 bin 639’u karara bağlandı. 2022 yılında yapılan müracaatların ortalama sonuçlandırılma müddetinin 54 gün olduğunu kaydeden Malkoç Ankara’da düzenlediği toplantıda şunları söyledi:
‘’Dostane tahlilde ise ortalama mühlet 75 gün oldu. 2020 yılında salgın sürecinin de tesiriyle 68 bin 128 tavsiye, 704 adet kısmen tavsiye ve kısmen ret kararı verildi. 10 yıllık süreçte toplam 75 bin 138 müracaat hakkında tavsiye kararı verdik. Yazılı müracaatların dışında 2022 yılında yüz yüze, e-posta yahut telefonla gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda toplamda 162 bin 143 kişiyi, 10 yıllık süreçte de 1 milyon kişiyi bilgilendirdik. Kendilerine tüzel yardımda bulunduk ve problemlerinin tahlili konusunda yol gösterdik. 2023 yılında da bayanlar, çocuklar, engelliler, göçmenler, mahkumlar ve eğitim, sıhhat, gençlik üzere toplumun genelini ilgilendiren hususlarda özel raporlar düzenleyeceğiz”
“BUGÜN GİT YARIN GEL”
‘’İki sorunumuz var. Birincisi; anayasal haklarımızı bilmiyoruz. İkincisi ise; maalesef taşradaki yöneticilerimiz, hukukun üstünlüğü konusunda, vatandaşa hizmet sunma konusunda yeteri kadar uğraşlı değiller. Eski alışkanlıklar, bugün git yarın gel öyküsü biraz azaldı ancak vatandaşa çok kolay ‘Hayır senin işin olmaz’ diyebiliyorlar. Temel sorun burada” diyen Malkoç şunları söyledi:
‘2022 yılında CİMER’e 6 milyonun üzerinde şikayet başvurusu olmuş. Yani insanımız hakkını aramaya başlamış. Bu muazzam bir sayı. Türkiye’deki 18 yaşın üstünde bulunan insanların yüzde 15’i bir kaygısını, şikayetini iletmiş. Eşiyle tartışanlar bile CİMER’e yazıyor. Burada kıymetli olan nitelikli şikayetlerdir. Geçtiğimiz yıllara da baktığımız vakit en çok şikayet mahallî idarelerden, adalet işleyişinden bilhassa cezaevlerinden, ulusal eğitimden, toplumsal güvenlikten gelmektedir. Toplumda hangi sorun varsa o sorun bize şikayet olarak yansıyor”